versnellingsbak/automaatgeluid discovery 4 2015

landyman

versnellingsbak/automaatgeluid discovery 4 2015

Berichtdoor landyman » 12 Sep 2017 13:48

Mijn Discovery 4, BWJ.2015 3.0TDV6 211PK. maakt een bijgeluid in de automaat bij het van stilstand wat ruwer optrekken naar tweede/derde rond 2500TM. en bij het gaspedaal terug wat loslaten, een soort van schrapend geluid( licht plettend colablikje) . Heeft een andere discovery rijder dit geluid ook al opgemerkt?
Op een Engels forum meldde er iemand dat dit de koppelomvormer wel zou kunnen zijn, en dat dit normaal zou zijn . Ik heb een MP3 geluidsopname in mijn bezit maar kan dit niet posten.
Eric

discokoen

Re: versnellingsbak/automaatgeluid discovery 4 2015

Berichtdoor discokoen » 12 Nov 2017 20:55

Ik heb ook een disco 4 met automaat, wordt gebruikt om caravan van 2.5 ton mee te trekken, ben er niet zacht op en heb nog nooit dergelijk geluid gehoord, ik vrees dat ik dus niet direct van nut kan zijn, maar weet wel dat de zf bak goed is. Dat is ook de reden dat ik een nieuwe Iveco zal aankopen met dezelfde 8 traps automaat. Deze automaat schakelt veel soepeler dan de 6 traps uit mijn Disco 3.

Ben je de eerste eigenaar, of heeft de vorige er andere olie ingedaan om eventuele gebreken te verbergen? Misschien eens de olie vervangen?
Een kennis heeft eens zoiets meegemaakt met een ( manuele ) bak van een racemoto die hij tweedehands had gekocht.

Hopelijk raakt het opgelost

koen

Terug naar “Techniek & sleutelen”