Defender 110 kopen ?

Deries

Defender 110 kopen ?

Berichtdoor Deries » 29 mar 2015 16:55

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Dries 19jaar oud, ik studeer groenmanagement, en wanneer ik niet studeer doe ik geregistreerd als student nog tuinaanleg en onderhoud.
Ik ben al een tijdje opzoek naar een 4x4LV, momenteel rij ik met een opel zafira die net wel net niet voldoet. Aangezien LR gaat stoppen met defender te maken leek het mij zijn investering misschien wel waard, zeker omdat ik hou van het iets brutere machtig gevoel (rij al een 5 tal jaar met de tractor en hoe ouder hoe liever, gaat dan vooral over het gevoel bij het rijden). Ik rij naar schatting een 20K km en maar een 5 tal keer per maand lange aftand (100km heen, 100 terug)
Momenteel zou er een 3 tal keer per weekk een 750kg remork achter moeten, maar naar de toekomst zal dit een zwaardere remork worden.
Ik heb nog de kans gekregen om een nieuwe defender 110 doubla cab, pickup soft top tekopen.
Raden jullie mij dit aan of af ? Wat zijn zo de voordelen en nadelen ? Ik hoor veel verhalen over roesten en kosten door mankementen. Terwijl de dealer zegt da de meeste mankementen in deze laatste versie er uit zijn en de roest allemaal van uw eigen onderhoud afhangt.
Wat is ongeveer het gemiddelde verbruik ? enzovoort ?

Ik hoor graag jullie ondervindingen en pro en contra's.

grtz Dries

MattijsDS

Re: Defender 110 kopen ?

Berichtdoor MattijsDS » 01 apr 2015 11:40

Hey

Ten eerste: ik ben geen Defender-expert, ik kan je enkel mijn eigen ervaringen meedelen, maar da's niet eenzijdig hé 8)

Deries schreef:Aangezien LR gaat stoppen met defender te maken leek het mij zijn investering misschien wel waard

LR stopt inderdaad met het maken van Defenders. Nieuw zal je geen meer kunnen kopen, tenzij op stock, maar daar zal ook niet veel meer schieten. Tweedehands is dus de enige optie (maar keuze genoeg).

Deries schreef:rij al een 5 tal jaar met de tractor en hoe ouder hoe liever, gaat dan vooral over het gevoel bij het rijden

Nen Def is geen tractor, maar ik snap wat je bedoelt, rij ook al lang met tractor, en een Defender is daar wel een leuke aanvulling bij. Rijgevoel is zalig in een Defender (maar je moet ervoor zijn want comfort is dan weer minimaal in vergelijking met andere merken).

Deries schreef:Raden jullie mij dit aan of af ? Wat zijn zo de voordelen en nadelen ? Ik hoor veel verhalen over roesten en kosten door mankementen. Terwijl de dealer zegt da de meeste mankementen in deze laatste versie er uit zijn en de roest allemaal van uw eigen onderhoud afhangt.

Alle Land Rovers roesten, it's a British thing. Tegelijk vermelden ze ook trots dat nog 75% van alle Land Rover's ooit gemaakt (sinds 1948) nog steeds rondrijden, dus: mits goede verzorging is dat zeker geen probleem. Een aanrader is om je chassis te laten dinitrollen, kort na de aankoop. Dan ben je zeker een tiental jaar gerust.
Wat je vooral moet bepalen is welke Defender je wil kopen:

Qua motorisatie: 200 tdi, 300tdi (jaren '90); TD5 (begin 2000's) of TD4 (sinds 2007, "bultneus").

Als het echt als werkpaard moet dienen zou ik toch aanraden om één van de laatste twee te nemen (omdat je daar nog modellen vind met een relatief lage kilometerstand met een gekende onderhoudshistoriek).

Qua model: 90; 110 of 130.

Ook hier weer: als werkpaard zou ik gaan voor een 110 of 130: meer opbergruimte en trekkracht.

Ik zelf rij met een 90TD5, als je eens wil proefrijden moet je maar berichtje sturen.

Succes en laat ons iets weten!!

Deries

Berichtdoor Deries » 01 apr 2015 18:09

MattijsDS schreef:
Ik zelf rij met een 90TD5, als je eens wil proefrijden moet je maar berichtje sturen.

Succes en laat ons iets weten!!

Bedankt voor de reactie, zo eens proefrijden zie ik wel zitten.
Momenteel heb ik hier een offerte liggen van 1 van de laatste verkrijgbare 2015 modellen van defender in België, het gaat om een 110 met een aantal, ik heet het "luxe opties"

Zal je laten weten hoe het uit draait

MattijsDS

Berichtdoor MattijsDS » 02 apr 2015 09:45

Proefrijden is zeker een must. Probeer met verschillende modellen te rijden, zodat je weet waaraan je je kan en mag verwachten.
Van welke regio ben je?

Terug naar “Varia”