Verslag reis Roemenië.

Madeleintje

Berichtdoor Madeleintje » 28 mar 2008 18:34

Dag 8

10u26: berichtje van Lotte deze keer: de alternator van de VM is gesneuveld en verliest aldus compressie.
Marnix merkt plots op dat de remleiding van de DEF90 van Brecht bijna gesneuveld is (Dank u Marnix) Ook hier wederom een sleutelmoment.

17u00: de mannen zijn onderweg naar motel Gilau, nog 100 km voor de boeg, da begint dus al in te korten. Voor de liefhebbers: www.gilau.ro

Peinze daze toch tèn ant komen zijn, gelijk da dimi da zou zeggen.
A propos: ik moest onze vaste reporter verontschuldigen wegens de zware activiteit die vanavond nog op zijn programma staat (ligbad en goe schrobben - allé Mieke: ge moet em nie sparen é!)

Ze zullen ginder alvast ook een warm bad kunnen nemen en ulder ne keer goe scheren (t zal nodig zijn, mijn gedacht)

De trip zit er bijna op en ik heb zo de indruk dat ze het weer ook ah meebrengen zijn. :roll:
Niettemin zal hun warme bedje (hopelijk) wel eens deugddoen: SLAAPZACHT MANNEN
En morgen vroeg uit de veren voor het eerste deel van de 1900 km die op t programma staan.

Madeleintje

den dimi

Berichtdoor den dimi » 29 mar 2008 08:04

Bedankt Tine,

Gij hebt dat zeer goed gedaan, ge zijt de tweede dame die een verslag mag schrijven. (Eerste was Ruth bij de EEE, weet ge nog)

Ik vind dat een zeer interessant gegeven en ben dan ook van plan dit verder uit te breiden, iedere keer een v-ke een dag aan het woord laten, ik ga ze dan wel persoonlijk bezoeken é :wink: .

Ik zal nog wa foto's plaatsen van Motel Gilau, Tine, en nogmaals bedankt ééééééééééééééééééééééééééééééééé :wink: .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze vallen eenbeetje klein uit maar met een vergrootglas kun je toch een idee vormen van de infra fra fra structuur.
allé gow, ut min tente

Madeleintje

Berichtdoor Madeleintje » 29 mar 2008 10:42

Merci wi, dimieke, ik ga toch eens in de leer moeten komen bij u.

Ondertussen zijn de 4x4's vertrokken uit het Motel Gilau om, als alles goed meezit, tegen vanavond Nürnberg te bereiken.
De landy's raken stilaan afgetjoold en ze zijn toe aan een opsmukbeurt: koppeling, remblokken, ... versleten. Laat ons de vingers kruisen dat ze nie teveel panne meer hebben. Straks kunnen we nog een dagje langer wachten tot ze arriveren. :cry:

den dimi

Berichtdoor den dimi » 30 mar 2008 00:53

Dag 9: de terugkeer.

17.23 De bende is bijna buiten oostenrijk, ze rijden vandaag nog tot Nurnberg, dat zijn 1123 km weet Lotte me te vertellen.
Bij Cisten hebben ze andere remblokken gestoken, ze kunnen weer gewoon remmen en niet meer zoals gisteren, gelijk de Flintstones.
Nurnberg schijnt dus echt wel haalbaar te zijn vandaag, morgen nog een 700 km te gaan.
Verwacht wordt dat ze in de namiddag ergens zullen toekomen maar waar, dat is nog een vraagteken, hou het forum in de gaten.
Ze hebben ook een meet en greet gehad met een andere groep, meer daarover werd er niet verteld maar ik vermoed dat dit zoiets is als een kiss and ride zone. Morgen es vragen wie dat er wie ge'kiss't heeft :wink: .

Dimi, de kaasboer vanavond, 't was lekker.
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 30 mar 2008 08:50

Dag 10: Den arrivé

2 Personen zijn al terug veilig thuis, met name Cisten (alias ne mètre onderd, alias stinkmoteur en één van mijn grootste concurenten eueue correspondenten) en Brecht, geen alias, gewoon Brecht pur sang.
Die twee hebben de 1900 km aan één stuk door gereden, dit kon omdat ze alle twee goed uitgerust waren, chapeau gasten.
Ik wou onmiddellijk naar Kuurne gaan om die twee te zien maar ook, en vooral, voor het ontbijt dat Tine me beloofd had :lol: , bedankt daarvoor.
Hopelijk komt de rest van de bende toe vanavond rond een uur of zes, dan kan ik mss nog ergens een avondmaal ook meepikken :twisted: :lol: .
Na zo een lange tocht zagen die twee er uit alsof ze met alle gemak nog 1.000 km zouden kunnen reizen maar een beetje slaap zal hen toch deugd doen denk ik.
Brecht is ondertussen richting Heule en Cis en Tine heb ik maar gerust gelaten want ze hadden nog wat te bespreken in hun NAAI-atelier.
Als ik bericht krijg wanneer de anderen op streek zijn laat ik ongetwijfeld iets weten via dit forum.
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 30 mar 2008 09:17

Ik krijg zonet bericht van Lotte, 10.08h
Ze zitten ook al rond Koblenz, nog 430 km en de hereniging is een feit, 't zal wel nog te vroeg zijn voor 't avond eten é :? :wink:
allé gow, ut min tente

liefen

Berichtdoor liefen » 30 mar 2008 11:41

Net telefoon gekregen van mijn ventje, zouden rond 14.30 aankomen aan de carpool-parking in Kortrijk (oudenaardsesteenweg) :lol: !! Allé zonder panne...

Mieke

den dimi

Berichtdoor den dimi » 30 mar 2008 13:04

Ook net telefoon gekregen, ze schatten tussen 14.50h en 15.10h inderdaad aan die parking Mieke, daar waar cowboy Henk staat, aan de autostrades tussen Zwevegem en Kortrijk aan da groot rond punt, we zullen er zijn, wie nog???
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 30 mar 2008 13:15

we zijn vertrokken richting cowboy Henk, ciaoooooooooooooooo
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 30 mar 2008 15:56

En we zijn terug.
Ik heb gezien dat het goed was, de spirit zat er nog steeds in en de verhalen lijken op niets zoals ik beschreven heb op 't forum, ze zijn nog veel ludieker en uitgebreider natuurlijk.
Heerlijk om zo een toffe bende terug te zien, ik moet ze dan ook allen bedanken dat ze voor mij zo ver hebben willen rijden want anders kon ik ook geen verslag schrijven.
Ik heb ondertussen mijn loon ook gekregen voor de journalistiek en dit in natura onder de vorm van geel vocht met wit schuim, meer loon zou ik niet aanvaard hebben of ik was totaal van de plank.
We kunnen gerust zijn, iedereen verkeerd in blakende gezondheid, wat kleine mankementen aan de voertuigen maar da's in ruil voor de toffe vakantie.

Er rest mij nu alleen nog afscheid te nemen van jullie en wie weet horen we mekaar weer als er nog eens een 'kleine' trip gemaakt wordt met de Land Rovers.
Nogmaals bedankt, FLRC,GE ZIJT EEN TOFFE BENDE.

Ik stop er nu mee want ik ga nu ook eindelijk weer eens profiteren van de gezellige avonden, ik ga namelijk straks naar 't voetbal, CLUB BRUGGE_RC GENK.
Wie weet kan ik daar ook een verslag typen, alhoewel, ik zal mijn eigen loon wel uitbetalen zonder verslag, SANTEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.

Dimi, Dimike voor de dames :wink: .
allé gow, ut min tente

Terug naar “Reizen”