Verslag reis Roemenië.

den dimi

Verslag reis Roemenië.

Berichtdoor den dimi » 19 Mar 2008 15:35

Hallo,

Mag ik jullie voorstellen: mezelf, Den Dimi dus, als reisverslaggever van het eerste uur.
Na de vorige reisverslagen van EEE en Griekenland hebben ze me terug gebombardeerd tot deze functie, laat ons zeggen dat ze me als Chinees vrijwilliger aangeduid hebben.

Dit selecte groepje, hieronder voorgesteld, zal mij gidsen door het parcours dat ze zullen volgen.
Zo goed en zo kwaad mogelijk zal ik deze info met jullie delen, sta me echter toe om nu en dan een eigen versie van de feiten te interpreteren.

Morgen wordt het startschot gegeven vanuit Bellegem om 18.00h, dit voor de liefhebbers van het uitzwaaiende type.

Zoals beloofd, de voorstelling van de voertuigen, drivers en co-pilots, deze bovenaan met discovery één zal waarschijnlijk de gids ginder ter plaatse zijn.

Discovery 1 Lebeau Charles

1 Defender 103 tdi Tiberghien Wouter
Delputte Peter
2 Defender 90 td5 De Weird Ward
Sabbe Bernard
3 Defender 110 td5 Van Acker Franck
Van Acker Roland
4 Range VM Van Houtte Jan

5 Defender 90 td5 Byttebier Lieven
Callens Marnix
6 Defender 110 tdi Van Braeckel Jean-Pierre
Cant Jan
7 Defender 110 td5 Allaert Guy
Lottegier Patrick
8 Defender 90 tdi Moreels Brecht
Soetaert Francis
9 Defender 90 tdi Lannoo Peter
Verstaete Tom

Voila, dit was het voor vandaag, morgen zijn we er terug met de eerste km's.

Hebt u vragen of opmerkingen omtrent de reis, dan kan u deze kwijt bij het topic: CHAT REIS ROEMENIE.

Dimi.
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 20 Mar 2008 09:18

Vertrekplaats aan totalfina op doornikserijksweg in bellegem

Oude baan kortrijk doornik om 18h ten laatste

Eerste voertuigen zullen erzijn rond 17.15-30

Het is nog niet officieel begonnen maar Cisten (alias Cissen stinkmoteur, co-pilot van Brecht Moreels) laat al een eerste berichtje waarnemen:

'''''''Den 90 zit goe vol maar we hebben ‘nog’ veel orde. We zijn al een paar keer ten gekomen bij het prepareren maar tes nie erg.
Verwachten veel sneeuw maar tot en met twee meter laten we ons nie doen.
Weersverwachtingen: niets dan regen en sneeuw. Temperaturen rond het vriespunt en snachts eronder.
Ons warm en droog houden wordt de grootste opgave. (aldus cisten)

Alvast wat verwarmende harten toegestuurd van het thuisfront en bijhorende muts.
Afbeelding
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 20 Mar 2008 19:49

De start.

Roemenië, generale repetitie noem ik eigenlijk de eerste avond, vanaf morgen begin ik met dag 1.

Het is al van maanden op voorhand dat die reis vast lag en toch waren er die zich nog moesten haasten.
Zo heb ik er toch wel ene op aangewezen dat ie zich helemaal nog niet geschoren had, ook daarom heeft de Sissen stinkmoteur zich helemaal achteraan opgesteld op de foto met zijn muts aan, incognito dus :roll:.

Er waren er zelfs die nog frieten moesten eten, allé mensen ge kon al maanden van op voorhand eten, het is de bedoeling dat er toch tijdens de reis niets gegeten wordt.
Zo zou ik het toch doen. (onder het motto: ik heb nooit honger, ik eet op tijd )

Ik zal jullie maar de aftrap geven en de foto van de start geven é.
Ge moogt raden wie die veel gekleurde plu vast houdt en een grote zwarte pet op heeft, idd bibi. (moet toch wa reclame maken é)

GOEDE REIS MANNEN EN EEN BEHOUDEN THUISKOMST.

Dimi.

Afbeelding
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 21 Mar 2008 10:43

Dag 1

Ik las deze morgen mijn gsm in plaats van mijn krant en er stond nog iets op van gisteravond.

Cissen stinkmoteur meldt een eerste stress moment, de Range van Jan Van Houtte, er brandt een lampje van het water, niet erg gelukkig want het was een slecht contact, het is ondertussen 20.34h en ze zitten al over Luik, nu volle petrol richting Frankfurt.
We zijn goe bezig zegt Cissen.

06.51h ze zijn terug wakker, op 200 km van Munchen hadden ze deze nacht politiecontrole, alles ok.
nog een zjatte kaffie en dan terug de baan op richting Wenen waar ze Peter, van de bende van de korte broek, zullen opnemen in de groep.
Ook werd mee gedeeld dat de eerste sneeuw een feit is, gelukkig hebben ze kloefen van banden liggen onder de vehicles.

07.48h Lotte op mijn mobieltje
Wouter had gisteravond net voor middernacht een platte tube.
We kunnen misschien terug de score bij houden van platte banden.
Lotte meldt dus ook al veel sneeuwbuien.
Klein detailke om te noteren: Wouter is ondertussen al zijn slaapmatje kwijt :roll: . Dat is hopelijk toch geen uitvlucht om 's nachts bij de boeren op hooizolder bij de meid te slapen zeker, we zien wel.

Berichten stromen binnen, deze keer was het Axel die zijn gsm mocht raadplegen, dit was het bericht dat Axel op zijn beurt doorstuurde naar mij:

Dimi,

zojuist Cis'n aan de lijn gehad. Ze zitten op de autostrade nabij Oostenrijk maar het is tsjoolen. Door de hevige sneeuwbuien zijn zij de enigen die vooruit geraken zonder sneeuwruimer voor zich. Ze hebben vannacht op een parking langs de autostrade geslapen. Maar de moraal is goed. Ze vrezen sneeuw noch kou. Ze kunnen zich verwarmen aan de 'warme woafels' en aan de warme choco.
Cis'n zit al de eerste nacht door zijn tente. Ze belden eigenlijk om enkele slaaptips omtrent slapen in een tent in de sneeuw. Ik denk dat die mannen ginder niets anders zullen zien dan sneeuw.

Axel.

Nogal goed dat ik een rechterhand heb in de journalistiek, bedankt Axel, u verdient een bierke .

Deze middag, 12.00, een dikke file op 30 km van Passau.
Drie uur later vertelt Lotte dat het goe weer is en bevinden zich op 160 km van de Hongaarse grens.

Wie durft nu nog beweren dat Land Rovers geen goede wagens zijn, aja.

Rond zes uur meldt Cissen dat ze nog amper 640 km van de eindstreep zitten.

Drie uur later hoor ik onzen Brecht: we zitten op de ring rond Boedapest, reeds 1500 van de 1900 km gedaan.
Na de sneeuwstormen in Duitsland nu eindelijk droog, we zullen slapen nog voor Roemenië, morgen de rest.

De sfeer moet er opperbest zijn zo te lezen, geen panne, geen stress daardoor, ze blijven maar doorrijden, volgende keer zullen ze die reis in één dag kunnen doen.
Misschien ook een sneeuwscooter mee doen volgende keer en ook meerdere slaapmatjes

Dimi.
Laatst gewijzigd door den dimi op 22 Mar 2008 07:21, 2 keer totaal gewijzigd.
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 22 Mar 2008 12:33

Dag 2

De mannen hebben goed gemaft deze nacht, net naast de autostrade, da's al een goe begin dus.

Een klein verkenningstochtje bracht hen bij een verlaten uitziende boerderij en wat doet een mens dan, aja ne keer binnen neuzen natuurlijk.
Allemaal zeer onschuldig natuurlijk tot bleek dat de boer opeens ook zijn intrede deed, dus toch bewoond.
Ik weet nu niet wie het meeste verschot opgedaan heeft, da boerke of onze mannen.

Het verhaal van de mannen: ( Zoals het zou kunnen geweest zijn bij het zien van de eigenaar. )
Moa vint toch, moei gie ier in leven vint in zo een krot, we peisden dat er niemand thuis was, wa peis je, zoeme ier ginnen bbq kunnen doen vannoene, ge meugt mee eten en drinken, trouwens ei nog dochters ook en oeveel joar zin ze?
Ei ier ginne put woar damme ne kji na den onderkant van ons lr's kunnen kijken?

Het verhaal van da boerke: ( bij het zien van ons mannen )
Amai, wuk een roare gasten zin dat iere, wa kom je gulder ier doen, zeei nie beschoamd.
En met welke monsters rieje gulder, da zin roare koeien biegot.
Leef je gulder ollemoale twoppe en van woar kom je en na woa goaie.
Tussen twee haakskes, kee nog familie weun in België, ken je em nie, boer Sjarel?

Voor de echte verhalen zullen we nog een week moeten wachten vrees ik, maar goed, de slaapzakken zijn droog en ze kunnen weer verder, ik weet ondertussen dat ze al over de grens zijn en dat ze rond 9.40h nog 250 km moesten rijden, het schijnen wel de lastigste te zijn. (waarschijnlijk slecht wegdek).

Ja 't is zover, ze hebben Cugir (Roemenië) bereikt en hebben onmiddellijk de plaatselijke café binnen gedoken, dat mag wel denk ik na zo een reis.
Even navraag gedaan naar de café baas aldaar en Brecht zegt dat het een onverstaanbare mens is.
Ben er zeker van dat ze na een uur wel zelf hun pinten zullen tappen daar.

Binnen enkele uren hebben ze afspraak met de gids ginder.
Nu kan het pas echt beginnen, hetgeen waarvoor ze zover gereden zijn, OFF ROAD in de bossen, het is ulder gegund gasten, maar voorzichtig é.

Hier een foto van het eindstation in Cugir
Afbeelding

Hun eerste off road gebeuren is achter de rug en het is opletten geblazen, zo schrijft Cissen.
Morgen begint het serieuze werk maar het is een groep die heel goed kan samen werken dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze dat op een zeer verantwoorde manier zullen doen, go for it boys.
Ze zullen daar heel de week mogen 'meulnen' om er door te raken denk ik.

Het weer ginder is precies beter dan langs ons kanten want ze hebben een kampvuurtje aangelegd en ze zijn met z'n allen beginnen zingen, al dan niet in het Roemeens .
Amper tien uur en Cis meldt dat ze in hun tweemeterbakske zullen kruipen, oja, ik moest ook nog de groeten doen aan zijn Tine.

Vrees niet Cis, ik zal die wel heeeeeeeeel persoonlijk gaan overbrengen .

Dimi.
Laatst gewijzigd door den dimi op 24 Mar 2008 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 23 Mar 2008 10:16

Dag 3

EERSTE SLEUTELMOMENT.

De steekas van Guy kapot, hopelijk past de spare nog, daar kunnen ze nog ff mee bezig zijn deze voormiddag.
Ze zijn nu de differentieel aan het uithalen, bwuh.

Schitterend terrein om te offroaden in Roemenië, het weer is wel serieus aan het veranderen ginds, ze waren eigenlijk nu op weg naar de sneeuw maar deze breuk doet alles in het water vallen, voorlopig althans.
Voor zover is het toch het eerste euvel van de toch al vele km's, als alles nu zo kan blijven is het ok.

Hallo,

Ik heb tot hiertoe nog niets van berichten ontvangen, het zou me niet verwonderen dat daar in de bossen totaatl geen ontvangst meer is trouwens, moest er nog iets binnen komen dan post ik hier nog wel de laatste nieuwtjes, we zien wel

Slaapwel, Dimi.
Laatst gewijzigd door den dimi op 24 Mar 2008 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 24 Mar 2008 08:08

Dag 4

Lotte wekt mij om 7.30 met een sms, 't is wel paasmaandag é moat, moar allé.

Na de steekas van Guy te hebben vervangen hebben ze nog een zwaar stuk doorgewincht gisteren.
Daarmee waren de problemen wel niet van de baan want ook Frank Van Acker (defender 110 TD 5) heeft zijn steekas naar de verdoemenis gereden.
Er is is echter geen reserve as meer mee in de auto's en bijgevolg gaan ze nu terug naar Cugir city om de Discovery van Adrian (Roemeense kennis denk ik ) te nemen als donor voertuig.

Vijf over acht: en dan nu het weer, het wordt een droge dag met veel wind, misschien een plaatselijke sneeuwbui boven Cugir :lol: .
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 24 Mar 2008 12:42

De plannen zijn lichtelijk gewijzigd.
Frank is alleen met de gids naar Cugir om zijn auto te herstellen zodanig dat de rest nog wat op eigen houtje door de verlaten bossen kan off roaden.
Het zijn harde mannen die koude en wind trotseren om hun hobby te kunnen uitoefenen, daar waar dat allemaal nog kan en niet zoals hier waar men een boete krijgt als men nog maar een sigaret uitdooft op de verkeerde plaats. (mag ook wel es gezegd worden).

Als het een geruststelling mag zijn voor thuis, ze houden zich schoon aan hun schema om hun bokes op te eten zulle, ze gaan niet vermagerd zijn :mrgreen:
allé gow, ut min tente

liefen

Berichtdoor liefen » 24 Mar 2008 16:57

Hier bericht van de roemenen uit het cybercafe te Veneria.
Deze namiddag zijn we wat uitgeregend geweest en momenteel drogen we hier online ons kleren.
Vanavond worden in de wapenfabriek van Cugir nieuwe versterkte steekassen gemaakt voor Frank. Als alles goed gaat hebben we morgenochtend de assen, vannacht worden ze 8 uren gehard.

Iedereen stelt het hier goed.

Heel veel groeten aan de thuisblijvers.

Fientje en mama, heel veel groetjes.

dada

den dimi

Berichtdoor den dimi » 24 Mar 2008 22:50

Da's ne keer helemaal iets anders, nieuws van aan de frontlinie zelf, dat komt nog zo veel beter over é.
Liefen vergat nog bij te vertellen dat ze vandaag weer flink gewinched hebben en dat er ene bijna op zijn zijkant lag vandaag.
Het blijft dus echt wel opletten ginder.
Morgen terug enkele zware stukken voor de boeg, precies toch heel ander off road dan we hier gewend zijn.

In da stadje waar Liefen over vertelt zijn ze nog een eindje blijven plakken en het schijnt dat de Palinka heel straf is.
't Zal nodig zijn ook zo een hartverwarmerke want ze bivakeren terug in de gietende regen.
Dan toch maar liever achter mijn toetsenbord bij de warme stove.

Winchen in Roemenië, ziet er eigenlijk hetzelfde uit als bij ons zo te zien. U herkent Marnix ( met oranje pet) en Lotte achter de twee boompjes.
Afbeelding

Gegroet, Dimi.
Laatst gewijzigd door den dimi op 26 Mar 2008 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 25 Mar 2008 17:52

Dag 5.

Naar het schijnt een prachtige track gedaan in de sneeuw vandaag, zonder noemenswaardige breuken aan de wagens.
Lotte zou zijn knie bezeerd hebben maar er werd niet verteld door wat, zouden het dan toch de kozijntjes zijn? Meestal begint dat aan de tenen Lotte.

Vandaag wordt er niet in tenten geslapen maar hebben ze toch een boer gevonden die zijn hooizolder in bruikleen stelt, al dan niet met boerendochters :shock:.
Alles zal dus van een leien (of strooien) dakje verlopen vanavond want die boer brouwt ook zelf zijn Palinka, de plaatselijke drank ginder. (opletten voor de knieën é)
Dit was voorlopig het enige bericht dat ik mocht ontvangen omdat ze, zoals gedacht, diep in de bossen geen verbinding hebben.

Zodra ik meer hoor zullen jullie de eersten zijn die het zullen geweten hebben, met of tegen ulder goesting :wink: .

Hier bij voeg ik nog een foto van een stukje off road, nog niet in de sneeuw toen.
Afbeelding
allé gow, ut min tente

den dimi

Berichtdoor den dimi » 26 Mar 2008 22:42

Dag 6

Eindelijk nieuws, 18.42h, Cisten, wie anders, kamp is opgezet voor alweer een zeer koude nacht: -5°celcius, de rits van hun tent is toe gevroren.
Als de rits van hun broek toevriest zitten ze met een probleem, maar ze zullen wel warm hebben dan :lol: .

Er ligt ginder ongeveer 20 cm sneeuw en zo zijn de baantjes zeer moeilijk te onderscheiden.
Wat ze wel konden onderscheiden was een stationaire moteur, gelijk de gerbroeders Lapeire (dat zal wel een inside joke zijn zekers).

Bernard houdt de wacht bij het kamp terwijl de rest zich opmaakt om extreem te gaan met winching.
Het begint al met boomzagen om er door te geraken, dus dat belooft weeral.
In ieder geval hebben ze de slaapzak mee genomen voor in geval van pech, ge kunt nooit weten.

Verder moet ik nog bij vermelden dat ze collectief beginnen te stinken maar er werd niet gezegd of het hun adem dan wel hun ondergoed is.
Zo ziet ge maar, mannen onder elkaar, steekt nie zo nauw, ne goeien bok moet stinken zeker.
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen toen ik mee ging op off road, al was het dan bijlange niet zo extreem als die mannen nu, dat ik soms ook met dichtgeknepen billen van een helling kwam en dat het angstzweet inderdaad goe stinkt, waarvoor dank, bwuh.

Nog een klein meldingske, Antoon heeft een dikke teen.
Niets erg dacht ik, wij hebben er twee, maar toen las ik verder en die teen is dik omdat ze erover gereden hebben, een dubbeldikke teen dus.

De Lotte daarintegen pekkelt weeral goe rond met zijn zere knie, ie zal er mss wat ijs op gelegd hebben, daar is er ginder genoeg van.

Cisten en co kunnen vanavond genieten van lekkere vlaamse (Kuurnse)
stoverie die zijn vrouwke nog voor hun vertrek met liefde klaargemaakt heeft, en met rodenbach, burp, en anjoens, prrt, amai en die rits van die tent ga nie goe open Tine :roll: .

Nog enkele dagen profiteren en dan zetten ze terug koers richting ons temperamentvolle, ik ging eerst zeggen temperatuurvolle, Vlaanderen.

Dimi.
allé gow, ut min tente

liefen

Berichtdoor liefen » 27 Mar 2008 13:23

bericht vers van de pers :

deze morgen een stralend blauwe hemel boven het roemeense land, maar nu bewolkt ...
alweer een steekas kapot, nu van Jantje !! Maar ze hebben een reserve...
en ze zijn jawel, ... alweer aan het winchen !!

groetjes Mieke

PS : foto waarop Marnix en Lotte staan, da achterste is van Adriaan , de gids!!

Stavie

Berichtdoor Stavie » 27 Mar 2008 14:59

Adriaan is de Roemeense gids die die bergen daar kent als z'n broekzak.
Adriaan, de compagnon van Bassie...

Groetn,
Stavie
Ron ontvangt graag tips voor uitbouw van den logistiek

den dimi

Berichtdoor den dimi » 27 Mar 2008 20:24

Joamoa, gasten, van min topic é, of ge meugt drie weken ulder otto wisselen voa de mijnen é, aja.
En dan nu:

Dag 7

Moet ik het nog zeggen? Zwaar parcours weer vandaag, winchen: een stuk van 100 meter door gewincht en dit in een tijdspanne van 2 volle uren, er moest normaal een stuk gereden worden van zo een 40 km en ik hoorde dat ze er amper tien gedaan hebben.
Guy heeft hierbij zijn winchkabel in frut getrokken en terug een steekas naar de wuppe, alweer de linker achter steekas, vier zijn er al gesneuveld en iedere keer weer die linker steekas achter.
Die dragen allemaal links zeker :shock: .
Brecht heeft zitten ploeteren op grote vitesse in zijn één en ambryage heeft serieus kloppen gehad, hopelijk kunnen ze morgen nog rijden want er moet nog zeker 30 km off road afgelegd worden vooraleer ze terug op een baanstuk komen, van daaruit zouden ze een 100 km rijden om daar dan 's avonds in een motel te overnachten.

Lotte heeft ondertussen ook zijn Selk Bag kunnen uitproberen in de ijzige koude ginder en heeft gemerkt dat er onderaan een ritske inzit, ongemerkt heeft hij een zeker P. lannau anaal bevredigd, door da ritske, en op hooizolder???? Ik vrees dat de telefoonlijn een ander gesprek door gegeven heeft, laat ons hopen.
Het handige van zo een Selk Bag is dat men daarmee kan wandelen dus niet zoals in een gewone slaapzak waar ge moet uitkruipen.
Lotte vindt da zeer handig als hij de slaap niet kan vatten ergens midden de nacht, kan ie in zijn Selk Bag pinten zitten drinken, santé.
Afbeelding

De laatste avond in de bergen vanavond, compagnie avond heette da in het leger, ge kent da nog eens alles bijpraten van hoe mooi het was deze week en beetje heimwee krijgen naar huis.
Deze avond wordt er een groot, en ik weet waar het over gaat, een zeer groot kampvuur gehouden, een indianenstam zou rood worden bij het zien van dit vuurspektakel.
Er dient deze avond nog een zware opdracht te worden volbracht, ik verwacht dan ook dat ze mekaar steunen in deze moeilijke momenten.
OPDRACHT:

Voorraad wegwerken als daar zijnde:
20 L witte wijn
Flessen Whiskey
Flessen Bacardi
Ettelijke blikken bier
1 fles water
1 blikje cola
Succes.
allé gow, ut min tente

Terug naar “Reizen”